5+1 fontos kérdés, mielőtt döntenétek
Elhangzik a kérdés, nyomban követi a válasz és nagy örömök közepette felkerül az a bizonyos gyűrű a nő kezére, mely egy másodperc leforgása alatt összpontosítja a gondolatait a „közelgő” esküvőre.

eskuvo1

Forrás: https://pixabay.com/

Máris ott sétál, fején a fátyollal, kezében a csokorral, a kislánykora óta elképzelt ruhában … és mindenki Őt nézi, … ahogy a rég megálmodott helyszínen hamarosan Menyasszonyból Feleséggé válik.

Nagymamáink, Anyáink esküvőjének idejében még kevesebb lehetőség állt rendelkezésre a helyszín kiválasztásában, és nem is kellett előre egy évvel eldönteniük hol és milyen szolgáltatók segítségével szeretnének ünnepelni.
2017-et írunk és kastélyoktól kezdve, a hajókon, különböző stílusú hotelek rendezvénytermein, éttermeken át már bővelkednek a lehetőségek saját igényekhez igazítható rendezvénytermekkel is. Ezeken túl nem mehetünk el szó nélkül a szabadtéren, akár sátor alatt, vagy akár a kertben, az erdőben vintage stílusban vagy saját kezű díszítéssel kivitelezett esküvők mellett sem.

Természetesen a helyszínválasztás a Pár döntése, azonban nem árt, ha a megálmodott helyszínünk nem csak szép és tetszetős, hanem megfelel – esetleg plusz költségek nélkül is – egy esküvő követelményeinek is.

A tervezett helyszínre érdemes személyesen is ellátogatni, nem csak azért, hogy még közelebbinek érezzük a nagy napot, hanem hogy számos kérdést és részletet leegyeztessünk. A helyszínek a bemutatás folyamán általános információkkal (gyakran tartalmazza már azokat is, amik felmerülhetnek kérdésnek is) segítik a Párokat, ettől függetlenül mindenképp kérdezzünk rá arra, ami számunkra fontos.
Az alábbi 5 szempontot minden esetben fontos figyelembe venni és mérlegelni a végleges döntés előtt.

1. Elhelyezkedés
A kiszemelt helyszín elhelyezkedésének legfontosabb szempontja, hogy minél könnyebben megközelíthető legyen minden vendég számára és ne legyen messze a szertartások helyszínétől, amennyiben nem egyhelyen kerül ezen eseményekre sor. Hiszen senki nem szeret sokat utazni, és a násznépet nagyságtól függetlenül ilyenkor nehéz egyszerre és időben mozgatni.

2. Stílus
Nem csak a helyszínek sokszínűsége nehezíti a kiválasztást, hanem még azon belül a különböző stílusok is. Beszélhetünk kastélyról, hajóról, étteremről mindegyik esetében találkozhatunk régebbi klasszikus vagy modern külsővel-belsővel, élénkebb-visszafogottabb kivitelezéssel. Ugyan a Pár igénye a legfontosabb, azonban mérlegeljük azt, hogy milyen lesz a násznép összetétele, sajnos rányomhatja az este hangulatára a bélyegét, ha pl. a legmodernebb környezetbe szeretnénk olyan vendégeket vinni, akiktől, messze áll ez a világ, hiszen kényelmetlenül, frusztráltan fogják érezni magukat egy ilyen környezetben. Ez fordítva is igaz természetesen, pl. a modern környezethez szokott fiatalos násznépet sem ajánlott nagyon hagyományos környezetbe invitálni.

Azt se felejtsétek el, magatokhoz mérten se adjátok lentebb, vagy helyezzétek fentebb a mércét stílusban, mert ott Ti sem fogjátok igazán élvezni a nagy napot!

3. Méret, elrendezés, berendezések
Bármelyik Párt kérdeznénk meg az esküvőszervezés nehéz feladatai közé sorolná a vendéglista összeállítását, majd ezt követően az ülésrend elkészítését. Azonban ezek olyan információk melyekkel nem árt, ha körülbelül tisztában vagyunk a helyszínválasztás folyamán.
Egyre több helyszínnél merül fel a minimum létszám fogalma, mely arra vonatkozik, hogy egy általuk kitűzött szám alatt, nem adják ki az adott Párnak a helyszínt.

Mindenképp olyan mellett döntsünk, ahol az asztalokkal, adott esetben zenekarral és tánctérrel számolva is kényelmesen elfér mindenki. A Pároknak általában már van elképzelése arról, hogy hogyan szeretnék berendezni a helyszínt: táblaasztalos fésűs, u alakú vagy körasztalos megoldásban.

Ehhez elengedhetetlen tisztázni a kérdést, hogy 1. a helyszín biztosít-e elegendő asztalt és széket a rendezvényre (főként rendezvénytermeknél merül fel, hogy ezeket is külső cégtől szükséges bérelni), 2. a megjelölt létszám esetében kivitelezhető-e pl. a körasztal az adott teremben. Az asztaloknál kihúzott székek mögött még komfortos, ha 0,5 méteres távolsággal számolunk a két szék között, a vendégek sem lökdösik egymást, a székeket és akár a Menyasszony is tud még az abroncsos ruhábanközlekedni.
Ha beltérre tervezzük a lagzit a legideálisabb az a helyszín, ahol a pult mellett megoldható a tánctér és mindez egy légtérben található a vacsorahelyszínével, még tökéletesebb, ha innen van kijárat teraszra, vagy kertbe, így az esetek többségében mindenki látó és halló távolságban megtalálható és nem bontja meg nagyon a násznépet.
Amennyiben a szabadba szervezzük a szertartáson kívül még a vacsorát és az utána való programokat is, minden esetben készüljünk B tervvel a rosszidő esetére (helyszínnek belsőterem használatának lehetőségét előre egyeztessük), mert egy-másfél évvel korábban való foglalás esetén bármennyire is szeretnénk, nem fogjuk tudni előre a nagy nap időjárását.

4. Csomagtartalma
Ahány hely, annyi lehetőség. Akadnak helyszínek, akik már az ajánlatban több opciót kínálnak a Pároknak, melyekből csak dönteniük kell (ezek 99%-ban kombinálhatók), de találkozhatunk olyannal is, ahol szívesen alakítják ki a menüt és az italcsomag tartalmát a Pár igényei alapján.
Ha nem jelzik az ajánlatban, vagy a honlapon egyértelműen, hogy a csomag ára pontosan mely tételeket tartalmazza, ne féljünk megkérdezni.

Számos helyszín ad már úgy árat, hogy abban a welcome drinktől, esetlegesen a röviditalok kivételével az éjfélimenüig minden benne van már. Viszont találkozhatunk külön-külön feltüntetett árakkal is, és olyannal is, akik aprósüteményt és röviditalokat is biztosítanak. Ilyenkor járjuk körbe a kérdést, hogy máshonnan is beszerezhető-e, jár-e külön díjjal a bevitele, vagy mivel a helyszín is tudja biztosítani, így általuk megoldhatók ezek a tételek.
Italok kérdésében, amennyiben van rá mód korlátlan italcsomagot ajánlott választani, mivel sokkal praktikusabb és összegszempontból is előre tervezhető az itallap szerinti fogyasztással szemben.
Az italcsomagok esetében ne csak arra koncentráljunk, hogy minél hosszabb idősávot lefedjen, hanem arra is, hogy pontosan mikortól kezdődik az italok felszolgálása – vendégérkezéstől, vagy csak a vacsorakezdetétől.

5. Fizetési és visszamondási feltételek
A találkozó alkalmával – vagy előtte már a honlapon is – tájékozódhatunk a feltételekről, hogy tudjuk mire számíthatunk.
Visszamondásra senki nem szeret gondolni, se Pár, se szolgáltató, azonban elengedhetetlen, hogy az erre irányuló információk ne álljanak rendelkezésre. Ha a helyszín kötbérrel kalkulál, fordítsunk figyelmet arra is, hogy milyen számok szerepelnek a papíron.
A fizetéssel kapcsolatban térjünk ki külön, a számla rendezésének módjára és időpontjaira, illetve, hogy biztosít-e kedvezményeket a gyermekeknek, szolgáltatóknak vagy akár a pénteki eseményekre.
Minden olyan tétel, mely plusz díjazással jár olyan információ, amivel számolni kell, így, ha nem is találkoztunk az ajánlatban, esetleg terembérleti díj (záróra) hosszabbításra, vagy röviditalbevitelére vonatkozó információval, szervizdíj felszámolásával, welcome drink-kel, csomagoló dobozok lehetőségével stb. tegyük fel a kérdést, hogy biztosak lehessünk abban, hogy nincs, vagy annak a konkrét árával.

A lényeg, hogy ne csak szóban és a honlapon szerepeljenek ezen feltételek, hanem a szerződés aláírásakor bizonyosodjunk meg róla, hogy írásban is rögzítésre kerülnek.
Semmiképp nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy tisztázzuk le a kapott árak bruttó vagy nettó értékét.

+1. Szerezz még információt…
- Felszolgáló személyzet számáról: a legkritikusabb időpont a vacsora felszolgálása, abban az esetben, ha nem áll rendelkezésre kellő létszámú személyzet elhúzódhat a vacsora időtartama. Ideálisan kb. 10-15 főre kalkuláljunk 1 fővel.
- Amennyiben nem a várostól távol tartjátok az esküvőt, felmerülhet, hogy a zenét bizonyos mértékben - általában 22 óra körül korlátozzák -, vagy az épületen belülre építik ki a táncteret. Ezzel párhuzamosan gyűjtsünk információt az áramellátás erősségéről, mely a Zenekarnak/DJ-nek és a technikusnak nagyon fontos lesz. A konnektorok elhelyezését esetleg felrajzolhatjuk, de a fent említett szolgáltatók biztosan igényelnek helyszínbejárást, ha nem ismerik a helyszínt.
- A vendéglétszám méretéből adódóan nem árt, ha olyan helyszínt választunk, ahol nem csupán egy-egy mosdó van, hanem a női részleg többel is felszerelt, nem előnyös, ha sorba kell állni, és valaki ezért marad le egy eseményről.

Sok hasznos kérdés merül fel, nem csupán a helyszínnel kapcsolatban, hanem egyéb szolgáltatókkal való találkozó folyamán is, ne habozzunk megkérdezni.

A fenti szempontok irányadók, minden Pár érzi, hol és milyen feltételek mellett szeretné és tudja megvalósítani az esküvőt, de egy biztos: bárhol is legyen a nagy nap érezzétek jól magatokat, hiszen a Ti napotok! :)

Pélyi Veronika
Esküvőszervező
Hófehér Álom Kft.
www.eskuvoszervezes4u.hu
www.szertartasvezeto4u.hu
www.eskuvoszervezo-kepzes.hu

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!